Wuudis-palvelusta Vuoden digitaalisin teko 2018 –kilpailun finalisti

Äänestä Etelä-Savolainen keksintö voittoon 31.8. mennessä!

” Wuudis-palvelu vastaa todelliseen tarpeeseen, sillä Suomi on täynnä metsänomistajia, joilla on hyvin erilaisia kykyjä hoitaa metsäomaisuuttaan. Tästä teknologiasta hyötyvät sekä yksittäiset metsänomistajat, metsäyhtiöt ja samalla koko kansantalous.” Wuudis-palvelun on kehittänyt mikkeliläinen MHG Systems Oy.

Metsänomistajan ja metsäpalveluyrityksen uusi työkalu

Moni metsänomistaja kokee, että omat tiedot ja taidot eivät riitä. Wuudis-palvelu tarjoaa sekä uusille että kokeneille metsänomistajille työkalun, jonka avulla he voivat yhdistää voimansa ja tietonsa metsien hoidosta ja myynnistä. Wuudis kerää eri datalähteet yhdelle alustalle ja tuo yhteen eri sidosryhmät.

Wuudis tekee metsäomaisuuden hallinnasta suoraviivaista ja joustavaa, kertoo mikkeliläinen metsänomistaja ja erikoistutkija Kalle Karttunen. Karttusellakin kulkee taskussa Wuudis-palvelu.

”Olen hoitanut metsätilojani yli 15 vuotta, joten uskon osaavani jo paljon käytännön tilanhoidosta. Innostuin kuitenkin Wuudiksesta heti sen lanseerausvaiheessa, sillä se toi mukanaan uudenlaisia toimintoja metsäomaisuuden hallinnointiin. Wuudiksella pystytään suunnittelemaan metsän hoitotyöt ja hakkuut kotisohvalta käsin. Eri datalähteitä yhteen kokoava Wuudis-palvelu helpottaa niin kokeneita kuin aivan aloitteleviakin metsänomistajia”, toteaa Karttunen.

Satelliittipalvelut tulossa

MHG Systemsin toimitusjohtaja Seppo Huurinainen sanoo tavoitteeksi saada metsänomistajat vaalimaan ja hyödyntämään metsävarallisuuttaan tietoisemmin. Tuoreen tutkimuksen mukaan vain reilu 10 %:a suomalaisista metsänomistajista ymmärtää metsäomaisuutensa todellisen arvon ja osaa hoitaa tai hoidattaa sitä ammattimaisesti. ”Wuudis tähtää satelliittien, drone-kameroiden sekä metsien laserkuvauksen kehittämiseen ja hyödyntämiseen metsien hoidossa.  Wuudista ollaan parhaillaan lanseeraamassa Belgian, Espanjan ja Italian metsänomistajien ja metsätoimijoiden käyttöön”, paljastaa Huurinainen.

Äänestä ja vaikuta

Äänestys on nyt auki. Anna äänesi metsädigitalisaation edistämiseen Wuudikselle tästä:https://www.atea.fi/tapahtumat/2018/vuoden-digitaalisin-teko-2018/?utm_source=LI&utm_medium=cpc&utm_campaign=VDT-2018-maaliskuu. Äänestysaikaa on 31.8.2018 saakka. Kilpailun voittajat palkitaan Atea Focus -tapahtumassa 25.9.2018.


Uutisia

Saimaan matkailun markkinointipanostukset kantavat hedelmää

Saimaan kansainvälinen tunnettuus ja vetovoima ovat kasvaneet merkittävästi viimeisen vuoden aikana, mikä näkyy lisääntyneinä toimittajien ja matkanjärjestäjien vierailuna ja heijastuu matkailuyritysten varaustilanteeseen. Alueen yritysten, kehitysyhtiöiden, rahoittajien, Visit Finlandin ja muiden toimijoiden yhteistyöllä Mikkelin, Savonlinnan ja Varkauden seudulla on käynyt 102 toimittajaa pääsääntöisesti kansainvälisistä medioista (mm. Lonely Planet, Le Figaro, The Daily Telegraph, Elle France, Singapore Tatler ja Vanity Fair Italia). Alueella on vieraillut myös 21 ryhmää ja 155 henkilöä kansainvälisistä matkanjärjestäjistä. Yrittäjät ovat tyytyväisiä huomioon, ja kesä näyttää ennakkovarausten perusteella hyvältä. Pitkän aikavälin tavoitteena on tuplata nykyinen matkailutulo kestävän matkailun periaatteita unohtamatta. Lue lisää

Kiinan suurin online-matkatoimisto alkaa myydä laajasti Järvi-Suomea

Visit Finland, Järvi-Suomi ja Aasian suurin online-matkatoimisto, kiinalainen Ctrip ovat sopineet merkittävästä yhteistyöstä Järvi-Suomen markkinoimiseksi kiinalaisille kuluttajille. Järvi-Suomi ja saaristo ovat Kiinassa vielä tuntemattomia, mutta herättävät matkatoimistoissa suurta kiinnostusta. Kiinalaisten matkailu Suomeen kasvaa nyt muita Pohjoismaita nopeammin. Lue lisää